Inside Bar Stratejisi

 

"Inside Bar" tanım olarak , low ve high fiyat seviyeleri arasındaki uzunluğu, önceki bar' ın low ve high fiyat seviyeleri arasındaki uzunluğundan daha küçük olan mum barıdır. İşte, inside bar' ı kapsayan bir önceki mum barına, "mother bar" denir. Seviye olarak; inside bar' ın toplam uzunluğu, mother bar' ın low ve high fiyat seviyeleri arasındadır.

Inside Bar formasyonunda bazen iç içe inside barlar şeklinde de oluşabilir. Bu durumda, iç içe barların üst ve alt seviyelerini yukarıdan aşağıya birleştirirsek, üçgensel alan (flama) elde etmiş oluruz. Inside Bar' lardan daha verimli yararlanmak ve çok sayıda fake inside bar' ı dikkate almamak adına en az 1 saatlik olmak üzere, 4 saatlik, 1 günlük ve 1 haftalık time frame' lerdeki inside barları dikkate almak daha doğru olacaktır.


Burada inside bar formasyonunda, mother bar' ın low ve high fiyat seviyeleri arasındaki alan, ticaret aralığıdır. Yani bu alanı destek-direnç alanı yani sup-dem bölgesi olarak düşünebiliriz. Fiyat bu alanda belirli bir süre yatay olarak hareket eder. Ne zaman ki fiyat, mother bar' ın bu low veya high seviyelerinden herhangi birini kırıp, baskın bir üst time frame' de mum kapanışı yaparsa, bu takdirde bu kırılımın olduğu yönde fiyatın hareket etme olasılığının yüksek olduğundan söz edebiliriz.




Örneğin, inside bar formasyonunda, baskın time frame' de; mother bar' ın high seviyesinin üstünde,  mum kapanışının olduğu fiyat hareketi, aşağıdaki resimdeki gibidir. Burada, yükseliş hareketinin büyük olasılıkla başlayacağından söz edebiliriz. Burada long yönünde pozisyon açmak istersek, stoploss zarar kes emrimizi mother bar' ın low fiyat seviyesinin hemen altında yazmalıyız.